صد پرهون

دایره ای برای جمع شدن...

صد پرهون

دایره ای برای جمع شدن...

در دنیای امروز زندگی مجازی امری رایج و ناگزیر است. این هم باشد دایره ای برای یک دور همی مجازی. به همین سادگی...
کانال اختصاصی

تا به حال از هیچ فرد یا تریبونی چیزی در رابطه  با این موضوع نشنیده ام  و ناقلان  بر روایات  ضعیف استناد کرده  و محل قبر آن حضرت را مخفی جلوه  داده و بر قبرستان بقیع که یکی از ضعیف ترین احتمالات است تاکید دارند.در تصاویرصدا و سیما و کلا آنچه تلقی عوام است بقیع نماد حضرت زهرا (س) است، در حالی که با اندکی تحقیق در کتب روایی این نتیجه حاصل می‌شود که احتمال خاکسپاری ایشان در منزل خودشان از اقوال دیگری قوی‌تر است و  در بیشتر کتاب‌های معتبر شیعه از جمله «کافی»، «تهذیب» و «من لایحضره الفقیه» -که جزو کتب اربعه شیعه هستند- این موضوع با طرق روایی مختلف از امیرالمؤمنین، امام باقر، امام صادق و امام رضا علیهم‌السلام نقل شده است.

شیخ صدوق(ره) هم در عیون اخبار الرضا  نقل کرده است که احمد بن محمد بن ابی نصر می‌گوید: از حضرت ابوالحسن، علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره‌ قبر حضرت فاطمه علیها السلام پرسش کردم، حضرت فرمود: «دفنت فی بیتها فلما زادت بنو امیه فی المسجد صارت فی المسجد»؛ آن حضرت در خانه خود به خاک رفت، پس چون بنی امیه مسجد را توسعه دادند، آن خانه هم جزء مسجد شد. (ج 1، ص 311) و همچنین این روایت در  معانی الاخبار ج 1 ص 267 نیز نقل گردیده است.

ایشان در بهترین مکان و در کنار مدفن بزرگترین انسان مخلوق خداوند در کنار عزیزترین تکه ی وجود در کنار تنش (همان که پاره ای از و جود او بود) در کنار پدرش و خانه خودش در امن ترین جای ممکن و کنار شوهرش و فرزندانش به خاک سپرده شد. در روایات بر مقطعی بودن مخفی بودن قبر آن حضرت اشاره شده همانطور که قبر علی (ع) مدتی مخفی بود.

در تایید این مطالب بخوانید این مصاحبه و خاطره جالب را از آیت‌الله محمدصادق نجمی عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی