صد پرهون

دایره ای برای جمع شدن...

صد پرهون

دایره ای برای جمع شدن...

در دنیای امروز زندگی مجازی امری رایج و ناگزیر است. این هم باشد دایره ای برای یک دور همی مجازی. به همین سادگی...
کانال اختصاصی


...کیمیاگر افسانه نرگس را می دانست، جوان زیبایی که هر روز می رفت تا زیبایی خود را در دریاچه ای تماشا کند.چنان شیفته ی خود می شد که روزی به درون دریاچه افتاد و غرق شد.در جایی که به آب افتاده بود ، گلی رویید که "نرگس"نامیدندش.اما اسکار وایلد داستان را چنین به پایان نمی برد.

می گفت وقتی نرگس مرد، اوریادها -الهه های جنگل- به کنار دریاچه آمدند که از یک دریاچه ی آب شیرین ، به کوزه ای سرشار از اشک های شور استحاله یافته بود.
اوریادها پرسیدند:"چرا میگریی؟"
دریاچه گفت:"برای نرگس می گریم."
اوریادها گفتند:"آه، شگفت آور نیست که برای نرگس می گریی..." و ادامه دادند:"هرچه بود، با آن که همه ی ما همواره در جنگل در پی اش می شتافتیم، تنها تو فرصت داشتی از نزدیک زیبایی اش را تماشا کنی".
دریاچه پرسید:"مگر نرگس زیبا بود؟"
اوریادها، شگفت زده پاسخ دادند:"چه کسی می تواند بهتر از تو این حقیقت را بداند؟ هر چه بود، او هر روز کنار تو می نشست".
دریاچه لختی ساکت ماند .
سرانجام گفت:
"من برای نرگس می گریم ، اما هرگز زیبایی او را در نیافته بودم. برای نرگس می گریم ، چون هر بار از فراز کناره ام به رویم خم می شد،می توانستم در اعماق دیدگانش، زیبایی خودم را ببینم." ...

بریده ای از فصل نخست کتاب" کیمیاگر "
اثر پاولو کویلیو

با این که نمیدونم چرا از نویسنده این کتاب اصلا خوشم نمیاد ولی این کتابش بی نظیره.رمانی فلسفی، نمادین و تاثیر گذار.اگر نخوندین تجربه اش رو از دست ندین.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی